W czerwcu uczniowie klas szóstych wzięli udział w zajęciach bibliotecznych pod hasłem “Czytanie przez kodowanie”, które były jednym z ostatnich elementów realizowanej innowacji pedagogicznej. Cel zajęć to rozwijanie kreatywności, umiejętności logicznego myślenia, argumentowania i wnioskowania oraz kształtowanie umiejętności komunikacji i współpracy w zespole. Na zajęciach wykorzystano matę edukacyjną do kodowania, klocki ruchu ze strzałkami, klocki z cyframi, kolorowe plastikowe kubeczki, sznurek oraz tekst baśni. Zadaniem uczniów było zakodowanie drogi do zamku, zbudowanie wieży przy użyciu sznurków oraz napisanie kodu umożliwiającego dotarcie do wieży. Na zakończenie uczestnicy zajęć zbudowali ze specjalnych drewnianych puzzli drogę, którą miały pokonać ozoboty – małe roboty o wielkich możliwościach. Ta część spotkania najbardziej spodobała się uczniom. Z wielkim zaangażowaniem konstruowali tor przeszkód dla ozobotów i z zapartym tchem śledzili poczynania robotów na trasie, którą miały do pokonania, by dotrzeć do stacji końcowej. Zajęcia bardzo podobały się uczniom, chętnie brali w nich udział i świetnie sobie radzili z nowymi wyzwaniami. Zabawa z ozobotami ma na celu ukierunkowanie na projektowe podejścia do pracy. Konkretne ćwiczenie trzeba rozwiązać za pomocą dostępnych narzędzi, tj. robota i zestawu zaprogramowanych komend, sznurka. Zadanie polega na merytorycznym przygotowaniu się do rozwiązania problemu, obmyśleniu ścieżki postępowania, wdrożeniu, a na końcu obserwowaniu postępów i wprowadzaniu działań naprawczych. Zajęcia wzbudziły wiele pozytywnych emocji i zachęciły uczniów do wymiany własnych doświadczeń związanych w programowaniem.

Biblioteka szkolna