Witamy gorąco...
O nas
… kochane dzieci i ich rodziców. Jesteśmy przekonani, że trudne chwile rozstania i minuty wypełnione tęsknotą szybko ustąpią miejsca radosnej zabawie w Naszym Przedszkolu.
Mamy ogromną nadzieję, że informacje zamieszczone na naszej stronie internetowej przybliżą Państwu profil przedszkola oraz jego działalność, program i bogatą ofertę edukacyjną.
Wszystkiego, co naprawdę
powinienem wiedzieć,
nauczyłem się w przedszkolu
– o tym jak żyć, co robić,
jak postępować, współżyć z innymi,
patrzeć, odczuwać, myśleć,
marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat…Fulghum Robert
Aktualności
Najnowsze wpisy
Dzień Postaci z Bajek
Dzisiaj w grupie „Biedronki” obchodziliśmy wyjątkowe święto – Dzień Postaci
Pasowanie na Przedszkolaka
W tym roku szkolnym nasze przedszkole z radością przywitało nowe
Wystawa „Dziecięcy Świat – dawniej, dziś i w przyszłości”
Wystawa została stworzona z myślą o tym, aby przybliżyć uczniom
AKCJE OGÓLNOPOLSKIE
Projekt edukacyjny „Przedszkolaki dla Niepodległej”
Koordynator: Greta Monika Szelągowska
Cele zajęć to:
- Rozbudzanie wśród dzieci postaw patriotycznych i szacunku do symboli narodowych.
Program edukacyjny Mały Przyrodnik
Koordynator :Greta Monika Szelągowska
Cel główny:
- Rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych poprzez poznawanie go , dostrzeganie jego piękna oraz umożliwienie podejmowania działań ekologicznych w najbliższym otoczeniu .
Innowacja pedagogiczna Rymowane- zapamiętane!”
Koordynator :Justyna Mazurek
Cel główny:
- Rymowane- zapamiętane!” jest odpowiedzią na trudności dzieci w realizacji wymagań
edukacyjnych przewidzianych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
Innowacja ma na celu ułatwić dzieciom pokonanie tych trudności, ucząc z wykorzystywaniem
rymów, wierszyków i zabaw.
Innowacja pedagogiczna „Teatrzyki i bajeczki na radości i smuteczki”
Koordynatorzy: Edyta Banasiak, Anna Szada-Borzyszkowska
Cel główny:
- Rozwijanie kreatywności i aktywności twórczej dzieci, kształtowanie i doskonalenie kompetencji społeczno-emocjonalnych wychowanków.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet Logopedyczny”
Koordynatorzy: Aleksandra Siarkowska, Elżbieta Czapska
Cel główny:
- Podniesienie sprawności aparatu artykulacyjnego, usprawnianie aparatu oddechowego, poszerzanie słownictwa czynnego i biernego
„SPRAWNA BUZIA I ODDYCHANIE - TO MOWY ULEPSZANIE”
Koordynatorzy: Aleksandra Siarkowska, Elżbieta Czapska
Cel główny:
- Usprawnianie narządów mowy; ćwiczenie prawidłowego toru oddechowego i oddychania przeponowego oraz uświadamianie rodziców i nauczycieli na temat wpływu nieprawidłowego toru oddechowego na zdrowie i funkcjonowanie dziecka.
Innowacja pedagogiczna. Dotknij, poczuj, zobacz
Koordynatorzy:
Dagmara Byczek, Anna Szada-Borzyszkowska, Aleksandra Rawska
Cel główny:
- Dzieci wykonując eksperymenty i doświadczenia rozwijają naturalną potrzebę poznawania świata oraz kształtowania sprawności motorycznej.
Innowacja „Bawimy się głoskami – ładnie wymawiamy, język, buzię mamy”
Koordynatorzy:
Aleksandra Siarkowska
Elżbieta Czapska
Cel główny:
- Stymulowanie rozwoju mowy pod względem artykulacyjnym, gramatycznym i leksykalnym oraz rozwijanie umiejętności sprawnego komunikowania się.
„Mały miś w świecie wielkiej literatury”
Koordynator : Dagmara Byczek
Cel główny:
- Zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom – uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wprowadzenie dziecka w świat literatury, budzenie zaciekawienia książką, przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych.
Innowacja „Radosny przedszkolak”
Koordynator: Monika Gromadzka
Cel główny:
- Zmniejszenie napięć emocjonalnych związanych z adaptacją w nowym środowisku przedszkolnym dzieci i ich rodziców oraz wspieranie rozwoju dzieci pod kątem prawidłowej integracji sensorycznej poprzez stwarzanie sytuacji zabawowych i dostarczanie różnorodnych bodźców zmysłowych.
Innowacja „Od przedszkolaka do kujawiaka”
Koordynatorzy:
Magdalena Majchrzak
Cel główny:
- Zapoznanie z tradycjami , tańcami ludowymi, obrzędami i potrawami regionu Kujaw, uwrażliwienie na folklor poprzez udział w zespole Przedszkolne Kujawiaczki.
Ogólnopolski program „ Uczymy dzieci programować”
Koordynator: Monika Rydelek
Cel główny:
- Nauka kodowania i programowania przez zabawę i doświadczenie, rozwijanie miękkich kompetencji (umiejętność pracy zespołowej, logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów) oraz rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Kreatywne Dni Nietypowe”
Koordynator: Aleksandra Rawska
Cel projektu:
- Innowacyjne podejście do przygotowywania formy zajęć, uatrakcyjnienie pracy z dziećmi, zaangażowanie przedszkolaków we wspólne przygotowania ciekawych i nietypowych zajęć oraz zabawną formę świętowania.
FAST Heroes
Program FAST Heroes uczy rozpoznawać objawy udaru mózgu, którego mogą doznać osoby starsze podczas wspólnych chwil z wnukami. Symptomy te są tak charakterystyczne, że może to zrobić każdy, nawet kilkuletnie dziecko.
Innowacja pedagogiczna „Przedszkolak w świecie sylab”
Koordynator: Greta Szelągowska
Cel główny:
- Polega na nauce globalnego czytania sylab. Zgodnie z tą metodą dzieci uczą się odczytywać sylaby a nie pojedyncze głoski.
ODŁĄCZ SIĘ.POŁĄCZ SIĘ
Program jest częścią Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej.
Kampania jest odpowiedzią na nowe zagrożenia cywilizacyjne , na jakie obecnie narażone są dzieci, już od najmłodszych lat e-uzależnienia, uświadamiając, poprzez przekazywanie rzetelnej wiedzy i dając wsparcie.
Kampania ma na celu:
- szeroką promocję dobrej, pozytywnej profilaktyki obejmującej najmłodsze dzieci i ich rodziny;
- uwrażliwienie dorosłych na problem nadmiernej obecności ekranów w życiu dzieci;
- pokazanie rodzicom, jak ważna jest uważność w relacji z dzieckiem.
Stowarzyszenie Strefa Wsparcia posiada doświadczenie w tego typu programach, ma za sobą wiele lat działań w walce z e-uzależnieniami oraz wspieranie zdrowia psychicznego dzieci.