Witamy gorąco...

 

O nas

… kochane dzieci i ich rodziców. Jesteśmy przekonani, że trudne chwile rozstania i minuty wypełnione tęsknotą szybko ustąpią miejsca radosnej zabawie w Naszym Przedszkolu.

Mamy ogromną nadzieję, że informacje zamieszczone na naszej stronie internetowej przybliżą Państwu profil przedszkola oraz jego działalność, program i bogatą ofertę edukacyjną.

Wszystkiego, co naprawdę
powinienem wiedzieć,
nauczyłem się w przedszkolu
– o tym jak żyć, co robić,
jak postępować, współżyć z innymi,
patrzeć, odczuwać, myśleć,
marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat…

Fulghum Robert

shape

Aktualności

 

Najnowsze wpisy

HONOLULU

W dniu 22 kwietnia starszaki miały okazję pojechać do sali

Zawody Szachowe

W dniu 21 kwietnia 2024 odbyły się największe i najważniejsze

Nasza planeta Ziemia

Przedszkolaki z grupy Liski 19 kwietnia obchodziły w bibliotece szkolnej

Wiosenny Pokaz Mody

Dnia 16 kwietnia nasze przedszkolaki uczestniczyły w Wiosennym Pokazie Mody.

Światowy Dzień Oddychania

11 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Oddychania, jest on zaproszeniem do

Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci

 „Opowieści podróżują, unosząc się na skrzydłach,pragną usłyszeć radosne bicie Twego

AKCJE OGÓLNOPOLSKIE

Projekt edukacyjny „Przedszkolaki dla Niepodległej”

Koordynator: Greta Monika Szelągowska

Cele zajęć to:

  • Rozbudzanie wśród dzieci postaw patriotycznych i szacunku do symboli narodowych.

Program edukacyjny Mały Przyrodnik

Koordynator :Greta Monika Szelągowska

Cel główny:

  • Rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych poprzez poznawanie go , dostrzeganie jego piękna oraz umożliwienie podejmowania działań ekologicznych w najbliższym otoczeniu .

Innowacja pedagogiczna Rymowane- zapamiętane!”

Koordynator :Justyna Mazurek

Cel główny:

  • Rymowane- zapamiętane!” jest odpowiedzią na trudności dzieci w realizacji wymagań
    edukacyjnych przewidzianych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
    Innowacja ma na celu ułatwić dzieciom pokonanie tych trudności, ucząc z wykorzystywaniem
    rymów, wierszyków i zabaw.

Innowacja pedagogiczna „Teatrzyki i bajeczki na radości i smuteczki”

Koordynatorzy: Edyta Banasiak, Anna Szada-Borzyszkowska

Cel główny:

  • Rozwijanie kreatywności i aktywności twórczej dzieci, kształtowanie i doskonalenie kompetencji społeczno-emocjonalnych wychowanków.

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet Logopedyczny”

Koordynatorzy: Aleksandra Siarkowska, Elżbieta Czapska

Cel główny:

  • Podniesienie sprawności aparatu artykulacyjnego, usprawnianie aparatu oddechowego, poszerzanie słownictwa czynnego i biernego

„SPRAWNA BUZIA I ODDYCHANIE - TO MOWY ULEPSZANIE”

Koordynatorzy: Aleksandra Siarkowska, Elżbieta Czapska

Cel główny:

  • Usprawnianie narządów mowy; ćwiczenie prawidłowego toru oddechowego i oddychania przeponowego oraz uświadamianie rodziców i nauczycieli na temat wpływu nieprawidłowego toru oddechowego na zdrowie i funkcjonowanie dziecka.
Innowacja pedagogiczna. Dotknij, poczuj, zobacz

Koordynatorzy:
Dagmara Byczek, Anna Szada-Borzyszkowska, Aleksandra Rawska

Cel główny:

  • Dzieci wykonując eksperymenty i doświadczenia rozwijają naturalną potrzebę poznawania świata oraz kształtowania sprawności motorycznej.
Innowacja „Bawimy się głoskami – ładnie wymawiamy, język, buzię mamy”

Koordynatorzy:
Aleksandra Siarkowska
Elżbieta Czapska

Cel główny:

  • Stymulowanie rozwoju mowy pod względem artykulacyjnym, gramatycznym i leksykalnym oraz rozwijanie umiejętności sprawnego komunikowania się.

„Mały miś w świecie wielkiej literatury”

Koordynator : Dagmara Byczek

Cel główny:

  • Zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom – uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wprowadzenie dziecka w świat literatury, budzenie zaciekawienia książką, przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych.

Innowacja „Radosny przedszkolak”

Koordynator: Monika Gromadzka

Cel główny:

  • Zmniejszenie napięć emocjonalnych związanych z adaptacją w nowym środowisku przedszkolnym dzieci i ich rodziców oraz wspieranie rozwoju dzieci pod kątem prawidłowej integracji sensorycznej poprzez stwarzanie sytuacji zabawowych i dostarczanie różnorodnych bodźców zmysłowych.
Innowacja „Od przedszkolaka do kujawiaka”

Koordynatorzy:
Magdalena Majchrzak

 

Cel główny:

  • Zapoznanie z tradycjami , tańcami ludowymi, obrzędami i potrawami regionu Kujaw, uwrażliwienie na folklor poprzez udział w zespole Przedszkolne Kujawiaczki.
Ogólnopolski program „ Uczymy dzieci programować”

Koordynator: Monika Rydelek 

Cel główny:

  • Nauka kodowania i programowania przez zabawę i doświadczenie, rozwijanie miękkich kompetencji (umiejętność pracy zespołowej, logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów) oraz rozwijanie wyobraźni i kreatywności.



Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Kreatywne Dni Nietypowe”

Koordynator: Aleksandra Rawska

Cel projektu:

  • Innowacyjne podejście do przygotowywania formy zajęć, uatrakcyjnienie pracy z dziećmi, zaangażowanie przedszkolaków we wspólne przygotowania ciekawych i nietypowych zajęć oraz zabawną formę świętowania.

FAST Heroes

Program FAST Heroes uczy rozpoznawać objawy udaru mózgu, którego mogą doznać osoby starsze podczas wspólnych chwil z wnukami. Symptomy te są tak charakterystyczne, że może to zrobić każdy, nawet kilkuletnie dziecko.

 

Innowacja pedagogiczna „Przedszkolak w świecie sylab”

Koordynator: Greta Szelągowska

Cel główny:

  • Polega na nauce globalnego czytania sylab. Zgodnie z tą metodą dzieci uczą się odczytywać sylaby a nie pojedyncze głoski.

ODŁĄCZ SIĘ.POŁĄCZ SIĘ

Program jest częścią Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej.

Kampania jest odpowiedzią na nowe zagrożenia cywilizacyjne , na jakie obecnie narażone są dzieci, już od najmłodszych lat e-uzależnienia, uświadamiając, poprzez przekazywanie rzetelnej wiedzy i dając wsparcie.

Kampania ma na celu:

  • szeroką promocję dobrej, pozytywnej profilaktyki obejmującej najmłodsze dzieci i ich rodziny;
  • uwrażliwienie dorosłych na problem nadmiernej obecności ekranów w życiu dzieci;
  • pokazanie rodzicom, jak ważna jest uważność w relacji z dzieckiem.

Stowarzyszenie Strefa Wsparcia posiada doświadczenie w tego typu programach, ma za sobą wiele lat działań w walce z e-uzależnieniami oraz wspieranie zdrowia psychicznego dzieci.